7. ledna 2007

Vánoční topaz

Moje neschopnost aktualisovat blog se táhla celým prosincem a přenesla se i do nového roku - ovšem, když ne nic jiného, aspoň mi umožňuje, abych vám jako jeden z posledních popřál co nejvydařenější rok 2007 (resp. teď už jen jeho zbytek). O Vánocích (i o Vádnech) jste se snad měli stejně hezky jako já. A teď už k nezmiňované všehochuti:

Všimli jste si někdy, kolik času ztratíte na přechodu? Čekání na zelenou je činnost celkem rozumná, ale od momentu, kdy zelená opravdu naskočí, uplyne zbytečně mnoho času, než se rozejdeme. (Můžu-li nás takhle generalisovat.) I když se rozejdete nejrychleji ze všech kolemčekajících, cesta mezi očima a nohama trvá nehorázně dlouho. Mluvím z vlastní zkušenosti, trvá to možná i celou vteřinu, nevím ... oči by už prostě chtěly jít, jenže nohy jsou stále na místě. (Z toho plyne ponaučení, že je třeba a) cvičit reflex, b) vycházet intuitivně ještě za svitu červené.)

Není důvod nepokračovat v odlehčeném tónu: Kinobox uváděný Čtvrtníčkem stojí za sledování. Den po Novém roce jsem mu dal šanci a rozhodně nezklamal. "A máme pro vás další špatnou zprávu: Nela Boudová je vegetariánka. Prostě u Boudů není každý den posvícení. Nic, pojďme dál." (V následujícím preview jednoho "tučňáčího" filmu navázali: "Pro zvířata je to však zpráva dobrá ..." :)
Nebo: "I ve Finsku se hodně pije, podobně jako v Poděbradech. A je tam největší procento sebevražd. Představte si, až 2-3 sebevraždy na jednoho člověka, což je skutečně lehce nad průměrem. Ale v poslední době se to tam trošku, a teď nemluvím o Poděbradech, zlepšilo. (...) Aki Kaurismäki, což je taky Fin, i když to není hokejista."

Ze svých jazykových postřehů jsem za uplynulý měsíc pyšný nejvíc na objevení slova bycí (možná by ho mohli pojmenovat po mně :). Nad užitím ve větě jsem přemýšlel - a význam "užívaný, určený nebo sloužící k bytí, existenci" snad není úplně nepoužitelný. Nebo se mýlím? :) (Za případné věty nebo slovní spojení s využitím tohoto slova předem děkuji, podíl ze zisku vás nemine. ;)

Za zmínku by mohly stát i oposice deník-nočník nebo slunečník-měsíčník. Určitě existují i žertovnější - jejich zveřejňování v commentech se meze nekladou. ;)

Ptáte se, co s tím vším má společného onen kámen v nadpise? Inu, jen jsem se vás snažil nalákat na laciný, přelaciný vánoční trik. :-S (Takže žádné spojitosti s obsahem postu nehledejte. A naleznete-li, budou čistě náhodné. ;)

Autor si představoval svůj první novoroční příspěvek přinejmenším smysluplnější, přesto se nemíní omlouvat nerozvážně probdělou nocí a nedostatkem odvahy pustit se do ucelenějšího článku, nemaje přitom nouzi o témata (pozn. autora).

13 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

No to je dost. :-) Vycházet intuitivně na červenou se dá jen pokud sleduješ semafory pro auta na křižovatce. Jinak je to dost o hu.. ehm ústa. :-)

dudek řekl(a)...

Comment od teke? To potěší. :) Se mi to čtenářstvo nějak povážlivě rozrůstá ... *THUMBS UP*
Když sleduješ semafory pro auta, je to sice bezpečnější, ale ne intuitivní. ;)

pseudointelektualka řekl(a)...

topaz má body.
comment od teke má taky body. *závistivě*
obecně jakákoliv aktualizace boduje, protože se pak nemusíme co? učit.

Anonymní řekl(a)...

Hm, to máš vlastně pravdu... A mimochodem, já čtu dlouho, jen kdyby bylo víc co. :-D

dudek řekl(a)...

pseudointelektuálka: :*-)
"protože se pak nemusíme co? učit." - :) to je ale relativní, pak se totiž musíme učit o to víc. :/
teke: Výborně ... nj, já se vynasnažim ... :)

Anonymní řekl(a)...

A taky se vám stává, že přijdete k liduprázdnému přechodu, instinktivně se zastavíte, zíráte na panáčka, aniž by vám došlo, že je zelený, a když semafor přeblikne na červenou, poslušně vykročíte? :)

dudek řekl(a)...

Musí to vypadat docela vtipně, ale vzhledem k nebezpečnosti si to asi člověk moc často dovolit nemůže. :)

Btw, už i honza, tolik čtenářů ... abych vám kvůli tomu nezpychnul! ;) *THUMBS UP*

Anonymní řekl(a)...

Anebo aby tě to neotrávilo.

dudek řekl(a)...

To, myslim, nehrozí. ;) Všeho moc škodí - kromě čtenářů a commentů. :)

Anonymní řekl(a)...

A co ta 73% pravděpodobnost? ;)

dudek řekl(a)...

Ani ta mě nepřinutí nechat se timhle otrávit. ;)

kristinka řekl(a)...

co takhle vychod a zachod? :-D

dudek řekl(a)...

No jo! Přesně takový příklady jsem měl na mysli. :) *THUMBS UP*