30. listopadu 2006

15:30

Ačkoliv tak nadpis může vypadat, nejde o rozehraný game se slušnou nadějí na brejkbol. :) Řeč je o něčem mnohem horším - mém čerstvém (a doposud neslavném :) vytrvalostním spacím rekordu.

Přišlo to znenadání. V úterý přijdu ze školy, kromě jídla se s ničím příliš nezdržuju a na svůj vkus velice zodpovědně uléhám už po deváté. Na budíku svítí 21:14. Uvědomuju si totiž, že den poté potřebuju vstát nejpozději v půl osmé, abych stihnul test z litevštiny. S vědomím, že, ulehnuv takhle brzo, se určitě probudím ještě před kuropěním a budu si moci třeba i něco zopakovat, usínám.

Jaké je však moje překvapení, když ráno otevřu odpočaté oči a spatřuji - ne, to není půlnoc, to poledne! Šok. (Což je sice zároveň litevsky "tanči", ale v tu chvíli tuhle hříčku nejsem s to docenit.) Opravdu jsem se lekl, protože spát takhle dlouho jistě není normální. Ovšem snad to byl jen ojedinělý úlet věčně nevyzpytatelného spánkového režimu. Doufám. (Nakonec jsem se z postele vyhrabal až deset minut před jednou, a tak se pomyslné stopky mohly zastavit na 15 h 36 min.)

Nabízejí se dvě otázky. Jedna čistě ze zvědavosti, druhá ryze praktická. 2. Jaký je váš spací rekord? 1. Jaký máte zaručený recept na vstávání? (Jít spát brzo očividně zas tak spolehlivé není a k pravidelnému spánkovému režimu se určitě nevybičuju, takže kdyby byly ještě nějaké alternativní metody, uvítám je ... :)

17 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Neumím odpovědět ani na jednu otázku, ale tu patnáctku ti tiše závidím, něco takovýho si vůbec nedokážu představit:-) ale při pohledu na hodiny bych se asi lekla, že je něco špatně s tím světem okolo, ne se mnou (rozbitý budík, světová válka - cokoli).

Anonymní řekl(a)...

mno, dost dobry-) jsi naspal moje dve noci-)) taky zavidim, vetsinou musim vstavat v sest a spat chodim kolem, spis po pulnoci, a co se tyka meho rekordu, bylo to do 12 hodin, tudis urcite vedes-)))

Anonymní řekl(a)...

dudku bud rad, ze spis ... co ja bych za to o zkouskove dal ... 15h to jsou obcas 3 noci :)

no a recept na vstavani ... od te doby co mi plati za vysedavani za kompem vstavam v 7 bez problemu :)

-PJ-

dudek řekl(a)...

Ne, to mi právě nezáviďte! Z toho člověk vůbec nemá radost, prospat takovýho času ...

chloé: :D Nevim, při světový válce bych asi ZVLÁŠŤ nechtěl takhle zaspat.
kiki: V šest bych vstávat opravdu nezvládal ... možná jednou, ale pravidelně? Na druhou stranu, když se najede na ten pravidelnej režim, jak jsem o něm mluvim, je to, říká se, snazší. :)
PJ: Jj, i já se za tu dobu někdy stihnu vyspat třikrát. Je ale škoda, že si to spaní v jeho průběhu nějak nejde uvědomit. Podle mě, kdybych se vzbudil po 10 hodinách, budu odpočatej úplně stejně jako po 15.
ad recept - jo, to by mohlo pomoct. Až se někde naskytne příležitost, zkusim to. :)

všichni tři: Proč nemáte nick jako odkaz? Nefunguje to?

kristinka řekl(a)...

eh... zkousels budik? :-D

dudek řekl(a)...

kristinka: :)
Budík mě většinou vzbudí (když ho "netípnu" ze spaní) - ale ven z postele nevyžene. :/ Takže hned zase usnu.

filuta řekl(a)...

na vyhnání z postele mém osvědčený recept, jak zazvoní budík, tak si rychle dám nohy za hlavu a pak se tak jako vymrštím ven z postele, no vypadá to trošku krkolomně (doslova), ale fakt to funguje, jenom je potřeba (než to odladíš) dát pryč všechny ostré a asi i tupé no nejradši všechny věci, co máš kolem postele.

kristinka řekl(a)...

musis mit takovej ten budik, co te buzeruje co chvili a aspon hodinu... i kdyz uz se mi taky stalo, ze jsem ho proste hodinu "zaklikavala" a pak tradaaaa chro psiiii dal ;)

dudek řekl(a)...

filuta: "krkolomně (doslova)" - hehe, tak to by mohlo zabrat. :) To zítra určitě zkusim. :)
"všechny ostré a asi i tupé" - lol :)
No, možná to bude o to účinnější, když je tam necham. :)

kristinka: Jj, to umí i muj mobil, ale mně se to hodinový zaklikávání stává furt. :)

Ty jo, mam na sebe docela vztek, dneska jsem zapsal zase ... a přitom jako vyspalej jsem, zvlášť po víkendu, že jo. Tyhle potíže se vstávánim jsou teď na předních místech žebříčku, co mě na sobě štve.
Taky mi poradil jeden člověk ze školy, ať si dam několik budíků, co budou zvonit postupně, a ať si je umístim tak, abych kvůli nim musel vstát a vypnout je. To taky vypadá jako dobrá metoda. (Kdysi jsem to tak i dělal, ale tak mě to otravovalo, že jsem to pak úplně vytěsnil z hlavy. :)

Anonymní řekl(a)...

No můj rekord je někde těsně za 22h. Jak přejdeš nějakou hranici a přespíš se, tak tě to hrozně unaví a spíš ještě mnohem dýl...

A recept na vstávání je mít mě po ruce, jak Ka potvrdí, když ji prej každý ráno budím, když jdu do školy ...

ad filuta: rofl, hlavně oceňuju to "než to odladíš"

Vitana řekl(a)...

Můj spací rekord je teda pouhých 12 hodin - zpravidla po dlouhém a úmorném cestovaní, nebo po zkouškovym...
Recept na vstávání asi nemám, protože s tím mám sama problém :-)
Jinak se přopojuju k ZeroDovu tvrzení, že "Jak přejdeš nějakou hranici a přespíš se, tak tě to hrozně unaví a spíš ještě mnohem dýl..." Každopádně dlouhý vyspávání je nejlepší cesta k migréně...

Anonymní řekl(a)...

Aco takhle si dát ten budík daleko od postele, abys k němu musel vstát. Nejlépe na skříň, abys musel vyvinut ještě nějakou aktivitu ( i když v Tvém případě to asi znamená, že víc natáhneš ruku..)

saladdin řekl(a)...

a co takhle, dudku, vubec nejakej spankovej rezim mit?! :-P

dudek řekl(a)...

Jé, tolik komentářů jsem ještě nikdy neměl ... příspěvek od příspěvku se to číslo zvětšuje, děkuju! :)

dudek řekl(a)...

zerod: 22 hodin? lol ... tak dík, že v tom nejsem úplně sám. :)
"tak tě to hrozně unaví a spíš ještě mnohem dýl" - to mně se právě ale obyčejně nestává ...
"recept na vstávání je mít mě po ruce" - fajn ... tak řekni, až budeš k disposici. ;)
"když ji prej každý ráno budím" - to "prej" je výborný. :))

10395: Jenom 12 hodin? Nic moc, to je ještě docela normální ... :)
"dlouhý vyspávání je nejlepší cesta k migréně" - ta se mě zatim naštěstí straní, seč může. :)

patya: jj :), to mi právě radili ve škole ... ale připadá mi to trochu krutý. :D
"v Tvém případě to asi znamená, že víc natáhneš ruku" - hehe, nn, mam v pokoji i vzdálenější skříně ... :)

saladdin: No to je ale ideální stav. O nějakym spánkovym režimu se mi ani nesní. :)

Anonymní řekl(a)...

milý dudku,
spal jsi prostě jako dudek chocholatý...
už je to dnes lepší?

dudek řekl(a)...

Chocholatý :))

O něco lepší to bylo, díky. I když, jak se to vezme. Přišel jsem o menší část dne, ale zase jsem se míň vyspal. To si člověk nevybere. Natožpak dudek.