31. března 2007

FF (ne UK)

Tak nám skončil Febiofest. A když říkám nám, mám tím na mysli Pražáky. Čtenáři z Brna ;) apod. mají svou porci filmů teprve před sebou. Těm tedy přeju dobrou chuť.

Loni jsem na Febiu skoro nevynechal den, není taky divu, když to mám asi tak pět minut cesty (pěšky). A tak jsem si říkal, že letos si dopřeju nějaký ten film opravdu denně. Nakonec zůstalo u tří (v prvních třech dnech). Jeskyně žlutého psa splnila, co jsem od ní očekával, do puntíku. Dokonce ještě něco přidala.
Se Stromem na dřeváky už to bylo horší. Ve farním klubu Panny Marie Sněžné se sice promítalo zadarmo (dobrovolné vstupné pak bylo pozoruhodně omezeno 20 korunami zdola a 50 shora :), tomu však odpovídal i komfort. Polstrovaná křesla chtít pochopitelně nemůžu, leč s tím, že pro hlavy přede mnou nebude vidět polovinu titulků a že se všichni kolem budou vyklánět, aby lépe viděli, a po celou dobu trvání filmu tak vytvářet komíhající clonu, s tím jsem vážně nepočítal. Některé momenty byly obzvláště povedené, pokud jde o film samotný, jiné naopak obzvláště otřesné. Marně jsem v závěrečných titulcích hledal disclaimer ve stylu "no animals were harmed" po té přenaturalisticky natočené zabíjačce. Už jenom poslouchat zvuk zoufale kvičícího prasete rvalo uši, o obrazu raději ani nemluvím. Scéna jako vystřižená z Cannibal Holocaustu. A pak se mi divte, že jsem se dal na vegetariánství ...
Do třetice všeho rozporuplného, řeklo by se. Flandry jsou opravdu zvláštní film. Podivně sestříhaný a s poselstvím jen pro hrstku vyvolených, kteří ho pochopí. Mezi ty jsem se nezařadil, diskuse s někým takovým by ale byla jistě zajímavá.

Febiofest vám nabízí jedinečnou příležitost, jak ušetřit. Nechodit na něj. Této možnosti jsem ve zbývajících dnech využil vrchovatou měrou a lehce tím zmírnil dluhy. Tolik ekonomické ponaučení na závěr.

(Taky se vám stává, že když u počítače posloucháte Fanfare Ciocărlia, pomalu nemůžete napsat slovo, protože si v jednom kuse vyťukáváte rytmus a klávesnici využíváte spíš jako bicí nástroj? :)

3 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Hm, Febiofest. U nás bude začínat. Těším se, ale kdo ví, jestli nějaký film stihnu. I když jsem naštvaná. Dávají mnohem, mnohem méně filmů než v Praze. :-(
Aby lépe viděli -> Karkulka... :-D
A tu mjůzik jsem neznala, než jsem si pustila ukázku na webu... nevím, proč mi trvalo tak dlouho napsat ten koment. :-)

Ptáče řekl(a)...

Já jsem FF letos prošvihla, ostatně jako prakticky každý rok. Jen jednou se mi povedlo na něj vyrazit - a zrovna na Million Dollar baby, což není úplně festivalový film (ve smyslu, že to pak ještě dlouho běželo v kinech)

dudek řekl(a)...

teke: "jsem naštvaná. Dávají mnohem, mnohem méně filmů než v Praze" - já bych byl teda radši, kdyby jich (tady) dávali míň. Všeho moc škodí, a tak ani moc filmů na výběr není ideální stav. Protože probírat se všema 262, nebo kolik jich to měli, filmama, to by mi taky mohlo trvat celej ten tejden. Takže vlastně ani nevim, co všechno bylo k vidění a o co všechno jsem přišel.
ad muzika - :))

ptáče: "ostatně jako prakticky každý rok" - a přitoms ho dřív měla vlastně ještě blíž než já. :) (I když teda nevim, jak dlouho je jeho základnou Village.)
"zrovna na Million Dollar baby" - to, jestli se nemýlim, půjde teďka v sobotu. :)