3. března 2007

Po smrti

"Věříte, že je něco po smrti?"
"Bohužel nevěřím. Chtěla bych, ale nevěřím," odpověděla Věna Hrdličková v jí věnovaném pořadu z cyklu (s možná trochu nešťastným názvem) Ještě jsem tady.

Je dost dobře možné, že jsem ještě moc mladý na to, abych její důvody chápal, to nemůžu posoudit. Nejde mi to ale do hlavy. Proč někdo, kdo v něj navíc věřit chce, v posmrtný život nevěří? Tím přece nemůže vůbec nic ztratit! (Koneckonců, když po smrti nic nebude, zklamaný už být nestihne, že jo.) Věřit v posmrtný život přináší podle mě jenom výhody. A jste-li někdo jiného názoru, o to víc mě zajímá.

P. S. Kdo zná album WYSIWYG od Chumbawamby, jistě si vzpomene na poslední slova před bonusovým trackem: "If there's nothing after death, then why are we living anyway? What's the point of seventy years? Absolutely pointless..." :)

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Album neznám, ale vzpomněla jsem si na spolužáka z gymplu. Trávil v šatně dlouhé hodiny se zavřenýma očima a na otázku co dělá odpovídal, že chce zjistit co uvidí, až bude mrtvý a jaké to je po smrti...

dudek řekl(a)...

To já bych nechtěl, zjišťovat to takhle dopředu ... a ještě si tím ubírat čas z života. :)

Anonymní řekl(a)...

Album znám ... Možná je V. Hrdličková moc konzervativní a neslučuje se to s omezenými, nejen fyzikálními zákony, ve které věří víc.
Co se mě týče, věřím v reinkarnaci, což je v podstatě také posmrtný, ale i poživotní, život ...

Anonymní řekl(a)...

Stává se zvykem, že Chumba v mých očích každým výrokem klesá a klesá. Tímhle vesele pokračuje. :-/

dudek řekl(a)...

Já jsem rád aspoň tomu, že u tebe má odkud klesat. ;)

Ostatně, tohle je snobský, ne žádný moje postoje k televisím atp., víš?

A stejně je to asi jenom nějakej citát, oni nemaj proč něco takovýho říkat a jako bezvěrci by se ti naopak měli zavděčit.

P. S.
"jste-li někdo jiného názoru, o to víc mě zajímá", cituji. ;)