11. srpna 2007

Do viduvanje!

Zítra touhle dobou už budu, počítám, pomalu přistávat v Makedonii. V 10 na letišti, v 11.30 odlet, ve 13.25 přílet. Pak se za 15 eur nechat dovézt taxíkem na skopské autobusové nádraží, odtamtud 4 hodiny autobusem do Ochridu a posledních 7 km opět taxíkem, až do Kongresového centra Univerzity sv. Kirila i Metodije ve vesničce Koňsko. No, jsem na to zvědavej...

A nejen na cestu, samozřejmě. Ubytování zajišťují oni, s ním by neměl být problém. K jezeru by odtamtud mělo být, co bych kamenem dohodil. S jídlem to už asi bude horší, jak vegetarián to rozhodně nebude snadné. Kdo ví, třeba tam budu nucen svou stravovací filosofii změnit. Na očekátelně zvýšený přísun alkoholu jsem se snažil si navyknout, ovšem obávam se, že to chtělo přece jen o něco delší a intensivnější trénink.

Škoda je, že vinou vyučování od pondělí do soboty (vč.) se stihnou jen dva výlety, jinak budeme pořád na jednom místě. Ale třeba se zkusíme na den dva uvolnit, až se trochu otrkáme. :) Když už totiž budu v Makedonii, bylo by mi líto nepoznat z ní co nejvíc... Jinak by každý den měl probíhat stylem: dopoledne jazyk, odpoledne přednáška na nezajímavé téma (potvrzeno z dův. zdrojů), večer pak od devíti "makedonski narodni ora". Oro je tradiční tanec, z rumunské i moldavské hudby ho můžete znát i pod názvem "hora". Na to se docela těším. :)

Jak se mnou bude možno komunikovat, to vám nemůžu slíbit. Mobil s sebou mít budu, na net se dostanu možná v nějaké internetové kavárně (bohdá). Na mail ani ICQ se ale za celou dobu nedostanu 100% vůbec. Fotky snad nějaké dovezu, půjčuju si od bráchy takovej malinkej digit. foťák, ale bude to spíš jen tak pro ilustraci, zatím jsem totiž fotil vždycky vyloženě příležitostně – a navíc "nemanuálně".

No, a když všechno dobře dopadne, můžete mě 29. srpna v 16.05 vítat na letišti v Ruzyni. :)

P. S. Zatím to vypadá, že nemusím mít strach z těch avisovaných čtyřicítek. WetterOnline.de hlásí 25 °C, do čtvrtka postupné oteplování na 30°. To snad ještě ustojím. Snad jsem to nezakřikl...

18 komentářů:

Vitana řekl(a)...

Tak šťastnou cestu a pěkně si to tam užij! :-)

Anonymní řekl(a)...

Dudku, užij si to a šťastně se nám vrať...

kristinka řekl(a)...

tak to stastnou cestu

Anonymní řekl(a)...

Vesnička má sympatický název. :) Tak si to užívej/doufám, že sis to užil (podle toho, kdy si to přečteš).

Anonymní řekl(a)...

Diky vsem, aspon jednou se hlasim z Makedonie. Vcera jsme byli ve Struze, pozitri jedem do Prespy a do Bitoly /jsou na ty mapce taky/. Je to tu bezvadny /snad az na to, ze se za boha nemuzu opalit/, ale uz se mi to krati, uz jen par dni... Moc se mi odtud nechce, mam/li bejt uprimnej... :)

Anonymní řekl(a)...

No jo, Makedonie, byla jsem tam letos v červenci... Ach, ta Karadžica, ach ten Pelister, ach... (a pak taky ach ta Albánie, ach ta Černá hora a Ach ten Novi Sad, jen dyby tam tehdá nebyl takovej pařák )

dudek řekl(a)...

Cože? Tam všudes byla? :o
A to jako sama od sebe? Dobrá volba! :) (I když ta Albánie na mě zase tolik nezapůsobila. :) A u nějakýho z těch makedonskejch jezer taky? Ochridský/Prespanský? *THUMBS UP*

Anonymní řekl(a)...

Dokonce u obou - Prespanský je pěknej bahňák a maj tam hrůzostrašnej megalomanskej kemp, kamarádka tam byla z řecký strany a básnila, jak je to čistý a pak jsme tam došli v Makedónii a děsili jsme se :-) Ale proti Dunaji v Novim Sadě to bylo čisté jak horské oko... Ale ochridský bylo fajn.. Tys byl taky u Prespanskýho jezera?
Albánie byla vtipná, hlavně Tirana - to se snad ani nedá popsat, co to je za město...

dudek řekl(a)...

"Prespanský je pěknej bahňák" - jo, tak na tom se shodnem. My jsme tam byli jen jednou na hromadnym výletě, a jak se všichni těšili, že se po prohlídce bitolskejch museí konečně vykoupou, tak z toho zase rychle sešlo, když viděli realitu. :) (V Srbsku jsem ale nebyl, takže nemám srovnání. :)

Jinak Ochridský opravdu fajn je :) – my jsme bydleli vlastně 20 metrů od něj, takže k němu byl neomezenej přístup. A na rozdíl od Prespanskýho, tady bylo vidět až na dno ještě i ve 20 metrech, možná i dál...

A co se týká Albánie, tam já jsem jenom nakouk, došel jsem jen do Pogradce (na jihu Ochr. jez.). Ale byly tam s náma dvě holky z Tirany – ovšem žádný šokující informace o svym městě nepodávaly... :)

To musel bejt, poslechni, vydatnej výlet, kdyžs toho stihla tolik... Nemáš na blogu nějakej report? :)

Anonymní řekl(a)...

No, sedm je vynikající čas!

Anonymní řekl(a)...

...dudkovi:
"To, poslouchám, byl vskutku vydatnej vejlet, trval celejch dvacet dní a stihli jsme i zevlovat v budapeštském parku, co se jmenuje Népligét a co tam choděj rozličné existence... Nemajíc (ha, zase! :-)) blog, nedisponuju ani reportem, praacuje se na internetovém pojednání o výpravě, ale vlivem času, co vono ho nejni dvakrát moc, asi bude chudák pojednání chvilku zmateně mžourat, než spatří světlo světa.."
Takhle vona to ta ajchlinka tomu Dudkovi řekla (reagujíc na jeho reakci na její reakci na jeho rekci na její reakci na jeho článek na jeho blogu - a až začne do svých promluv cpát i minulý pčechodníky, to bude teprv bžunda, dodala k tomu šibalsky zamrkavši)

Anonymní řekl(a)...

Pokud si dobře vzpomínám, tak ani v dobách své největší slávy jsem nebyla schopná dohrát expertní úroveň. Ale za to jsem (mnohokrát) vyhrála spider solitaire se čtyřma barvama.

Anonymní řekl(a)...

honza: "sedm je vynikající čas" - díky :), ale když jsem dřív hrával, měl jsem i (cituju) "4 vteřin". :)
ajchlinka: 20 dní? Dokonce o 3 víc než já. :) To vypadá na cestu autobusem... To ti závidim, žes to projela takhle skrz naskrz.
ajchlinka: "až začne do svých promluv cpát i minulý pčechodníky, to bude teprv bžunda" - a co teprve (před)budoucí... ;) *padna do deprese, že mě nic nenapadá, snad nakonec nějakej vymyslím*
chloé: "vyhrála spider solitaire se čtyřma barvama" - ten jsem neznal, setkal jsem se jen s běžnym. Ale to je stějně jenom o náhodě. ;) *dobíravá nálada*

Anonymní řekl(a)...

honza: "sedm je vynikající čas" - no, po nějakých dvou týdnech jsem k tomu sednul a dosáhl 7(z)-33(p)-129(e), celkově tedy pod 3 minuty. 0:-)

*naprosto neadekvátně se chlubě, kde se dá*

Anonymní řekl(a)...

Já jsem se doma díval, že na začátečnických mám rekord 14, takže tímto bych debatu na téma miny ukončil.

Ohrid řekl(a)...

Здраво! Ево ти го инбокса - прати писмо со информација за себе си на нашата корпоративна емајл адреса ohrid87@mail.ru и како одговор ќе ти пратам паролата. Rozumis?-) Имам страашен македонски=)

dudek řekl(a)...

:) Ano, rozumím. ;) Фала ти за пораката (ти си прв странски посетител на мојов блог, Максим!), јас веќе го добив мејл од тебе со паролата, само уште немав време за да гледам, како можам да ја користам... Всушност пробав еднаш да влегувам на сајтот, ама ненајдов, што можам да правам таму... :)

Ќе ти испратам мејл утре или задутре. И уште една работа – твој македонски е добар, исто како твој чешки! ;)

dudek řekl(a)...

Хмм, сега не сум сигурен, дали ти напишував своето име... ама мислам дека знаеш, дека јас сум Јан од Чешка. :) (Заборавив, дека блогот не го покажува моето име.)